Projekto valdymas prasideda nuo jo įvertinimo: projekto savininkas turi apskaičiuoti numatomą laiką, išlaidas, išteklius ar pastangas, kurių reikia projektui ar konkrečiai užduočiai atlikti. Po to seka projekto valdymo planas, kurį sudaro išsami veiksmų strategija. Strategija turėtų įvardyti, kaip projektas bus vykdomas, nustatyti jo tikslus, apimtį, rezultatus, terminus, išteklius ir rizikas.
Kitas projekto vadovo darbo etapas yra sukurti tvarkaraštį, nurodantį, kada bus baigtos projekto veiklos, užduotys, etapai ar pasiekti rezultatai. Turint tvarkaraštį, galima pradėti vykdyti numatytas veiklas, užduotis ar procesus pagal projekto planą.
Neatsiejama sėkmingo projekto valdymo dalis yra kontrolė: projekto savininkas turi stebėti, matuoti ir reguliuoti projekto našumą, eigą, kokybę, išlaidas, riziką ir kitus veiksnius, ir užtikrinti, kad jie atitiktų projekto planą ir tikslus. Suvaldyti pokyčius yra kitas projekto vadovo iššūkis. Jis turi nustatyti, įvertinti ir valdyti bet kokius projekto apimties, reikalavimų, tvarkaraščio ar išteklių pakeitimus, sumažinant jų poveikį projekto tikslams.
Ciklo pabaigoje reikėtų užbaigti visas projekto veiklas, užduotis, rezultatus ir sutvarkyti dokumentus, užtikrinant, kad jie atitiktų projekto reikalavimus ir tikslus. Užbaigus projektą, labai svarbi refleksija: projekto vadovas turėtų pasirūpinti, kad išmoktos pamokos būtų dokumentuotos. Analizė ir projekto įžvalgos, patirtys, sėkmės ir iššūkiai bei geriausios praktikos yra nepamainomos siekiant pagerinti būsimų projektų rezultatus ir procesus.